Ens formem per millorar l’experiència del pacient

Durant el mes de maig es va dur a terme una formació centrada en l'experiència de pacients adreçada a professionals sanitaris de diferents disciplines del CHV-FHSC

L'objectiu de la formació, impartida pel Dr. Joan Escarrabill, pneumòleg i membre de l'Equip d'avaluació de l'experiència de pacients de l'Hospital Clínic, era conèixer algunes metodologies pràctiques per avaluar l'experiència dels pacients (XPA), així com adquirir coneixements, eines i tècniques que permetin dissenyar i implementar la seva avaluació.

La importància del valor en l'experiència de pacients, els indicadors de mesura PROM i PREM, diferents eines per promoure la participació dels pacients, el mètode "design thinking" o l'experiència de l'Hospital Clínic de Barcelona en el camp de l'XPA són alguns dels temes que es van tractar. Les sessions, que es van dur a terme en format presencial, també van incloure l'estudi de casos pràctics i la seva posterior discussió per grups.

La formació, que va tenir lloc els dies 16 i 23 de maig a la Residència El Nadal, estava emmarcada en el repte 4 del Pla Estratègic 2023-2026 del CHV, la FHSC i SAS, centrat a oferir una atenció integral a les persones i al seu entorn, basada en la millora de la seva experiència i les decisions compartides amb els professionals.