Així volem ser: els resultats de l'Enquesta de Cultura Organitzativa

Us resumim els resultats obtinguts després d'analitzar el miler d'enquestes que vau respondre sobre el present i futur de les nostres institucions

1.048 persones, un 55,4% de la plantilla del CHV, la FHSC i SAS, vau respondre l'Enquesta de Cultura Organitzativa. Una participació que fa que els seus resultats siguin molt representatius. La consultora Korn Ferry, encarregada d'elaborar i analitzar l'enquesta, ha destil·lat quins creiem que són els nostres punts forts i febles, així com els atributs que majoritàriament creieu que ens han de definir en el futur. Els resultats són el producte de combinar quines han estat les respostes, les opcions més seleccionades i les valoracions en cada part de l'enquesta.

A partir d'aquesta anàlisi, la Direcció ha prioritzat els atributs que ens caracteritzen i ens fan forts, i aquells àmbits de millora en els quals hem de treballar per convertir-nos en l'organització que volem ser.

Els nostres punts forts i febles

Fortaleses
(>70% de respostes favorables)
Febleses
(<40% de respostes favorables)
És acceptable fer errades sempre i quan se n'aprengui Poc intercanvi efectiu d'idees i de recursos.
Professionals involucrats en la presa de decisions El meu equip rep poc suport d'altres àrees.
Línies de responsabilitat / autoritat clares La institució no s'esforça prou en aconseguir l'opinió dels professionals
Compromís amb un servei de qualitat La institució no està organitzada de forma efectiva
Importància de les aliances amb altres institucions No s'incentiva prou a provar idees o noves formes de fer les coses
Ens focalitzem en la satisfacció del client La institució no és prou eficient en la forma que fa les coses
Autoritat i autonomia per fer bé la feina  
Valoració positiva del procés d'integració  

 

Atributs actuals més característics i els que voldríem per al futur

(Escollits per un major percentatge de professionals. Quatre dels atributs són coincidents)

Atributs actuals (com som) Atributs desitjats (com volem ser)
Col·laborem per fer la feina  
Les necessitats dels usuaris són una prioritat absoluta i el motor de les nostres decisions  
Ens esforcem per assolir alts estàndards de qualitat  
Tenim autonomia per decidir com fem el nostre treball  
Assumim la responsabilitat per assolir resultats Ens centrem a aprendre i a desenvolupar-nos
Treballem amb eficiència i ens centrem en ser productius Tractem tots els professionals d'una forma justa

Quins atributs han de caracteritzar la nostra organització?

  • El servei a l'usuari com a prioritat i centre de les decisions organitzatives
  • Eficiència i productivitat en les formes de treballar
  • La col·laboració entre professionals, serveis i àmbits de l'organització
  • Desenvolupar noves idees i solucions / noves formes de treballar
  • Compromís i benestar dels professionals / tracte just i valoració de tots els professionals

L'Equip de Transformació ha treballat per convertir el que heu expressat en projectes i accions concretes que s'inclouran en el nou Pla Estratègic compartit

En quins àmbits hem de millorar?

D'acord amb els resultats de l'enquesta, s'ha observat que ens cal:

  • Resoldre les necessitats dels usuaris amb més rapidesa i eficàcia
  • Millorar el nivell de qualitat dels nostres serveis a l'usuari
  • Millorar estructures, ratis i processos organitzatius actuals
  • Potenciar el rol del comandament per a desenvolupar als seus equips
  • Donar una major visió global i estratègica de la Institució als diferents professionals
  • Millorar el nivell de qualitat del servei i suport al client intern