Consorci Hospitalari de Vic

Anar a Urgències

|Text alternatiu|

On vaig si necessito atenció urgent? 

Des de l'1 de març de 2024 funcionen les noves Urgències Territorials d'Osona integrades entre l'atenció primària i l'hospitalària, fet que ha suposat canvis en els llocs i horaris d'atenció.

DE NIT 

DE DIA

Consulta a quin Centre d'Atenció Primària has d'anar en funció dels horaris i del teu municipi

Com distingeixo entre urgències greus i lleus?

Una urgència és un problema de salut que requereix atenció més o menys ràpida, depenent de la gravetat. Hi ha urgències lleus però que són molt molestes, com un mal de queixal o mal d'orella fort, que tot i que són importants no comprometen la vida de qui les pateix. Hi ha molts processos poc greus que no són motius de visita urgent. Amb repòs, control de la temperatura, dieta adequada i una bona hidratació, el cos té la capacitat de resoldre'ls per si mateix.

D'altres urgències poden ser més greus, com ara una gran dificultat per respirar, un dolor opressiu al pit, una sospita d'ictus (dificultat en la parla, comissura labial desviada...), que han de ser ateses tan ràpidament com sigui possible.

Si no esteu segurs de la gravetat de la urgència, necessiteu atenció a domicili, o davant de qualsevol dubte, cal que truqueu al 061/Salut Respon, on us orientaran i recomanaran com heu d'actuar.

Com arribar i aparcament

Consulteu aquí com arribar a l'Hospital Universitari de Vic

Si veniu amb cotxe, podeu acostar-vos fins a la porta d'entrada d'Urgències. Tan bon punt el pacient hagi entrat, haureu de retirar vehicle per deixar pas a altres urgències. Si heu aparcat al pàrquing de l'Hospital, pagareu un màxim de dues hores durant el primer dia. En cas de sobrepassar aquest temps, adreceu-vos al taulell de recepció d'Urgències, on us faran un justificant que haureu de lliurar al control de sortida de l'aparcament.

Un cop a Urgències...

En arribar, adreceu-vos al taulell de recepció. És imprescindible que porteu la targeta sanitària per identificar-vos com a usuari del Servei Català de la Salut. En cas contrari, i si no hi ha un tercer responsable de l'assistència (mútua, asseguradora de trànsit o altra cobertura contractada), haurem de cobrar-vos el servei.

Sempre que sigui possible, porteu els informes mèdics i la medicació que preneu.

Un cop a la sala d'espera us cridaran per passar a Triatge, on un professional sanitari valorarà el tipus i l'abast de la urgència. Tant a les pantalles com a través de l'aplicació mòbil del CHV podeu consultar el temps previst d'espera: recordeu que els pacients sempre sou atesos per ordre de gravetat, no d'arribada, i que l'espera pot variar en funció del volum de pacients però també del perfil d'especialista que us hagi d'atendre.

Acompanyants i informació

L'accés d'acompanyants està limitat a un sol acompanyant per pacient. Caldrà que l'acompanyant vagi identificat amb l'etiqueta que us facilitarem. Aquesta normativa pot variar en situacions especials, d'acord amb el que us indiqui l'equip d'Urgències.

Podreu saber en tot moment la situació del pacient mitjançant l'aplicació mòbil del CHV i el codi específic que us facilitaran al taulell d'informació d'Urgències. Aquest codi l'haureu d'introduir a l'apartat "Situació Pacient a Urgències" per conèixer en quin moment del procés assistencial es troba.

Consulteu com utilitzar l'APP per seguir la situació d'un pacient a Urgències

Per contactar amb el Servei d'Urgències de l'Hospital Universitari de Vic, truqueu al 93 889 11 99

Coneixeu com funciona el Servei d'Urgències i el nostre equip de professionals