Comunicació i transparència

Al CHV comptem amb nombrosos canals per garantir una comunicació permanent, oberta i bidireccional amb tots els nostres grups d'interès. A nivell intern, disposem d'una Intranet, el Portal de l'empleat, el canal de Telegram i la revista corporativa, entre d'altres, a través de les quals es generen més de mig miler d’informacions i notícies cada any. La Direcció i els comandaments es reuneixen de manera habitual per compartir informació, debatre projectes i establir objectius, i un cop l’any es presenten els resultats de l’exercici anterior.

Externament, comuniquem tant a través de la premsa com dels nostres propis canals: la Web corporativa, dins la qual es pot consultar el Portal de la Transparència, les xarxes socials (Instagram, LinkedIn, Facebook, Youtube), l’aplicació mòbil, la Memòria anual o diferents suports informatius als centres (pantalles a les sales d’espera, fulls informatius, retolació). La relació continuada amb els grups d'interès, així com les enquestes que duem a terme entre ells, són també un canal indispensable per identificar les seves expectatives i avaluar la marxa de la nostra institució.

Amb una aposta ferma per la comunicació i per reforçar molt més aquest àmbit, l’any 2022 el Consorci Hospitalari de Vic ha creat la Direcció d’Estratègia Ciutadana i Comunicació, compartida amb la Fundació Hospital de la Santa Creu de Vic i encapçalada per Íngrid Casasús Bernacho. Els últims mesos de l’any destaquen per l’inici del procés de treball relacionat amb el Pla Estratègic 2023-2026. Des de Comunicació s’ha treballant intensament en aquest procés, sobretot en la crida perquè els professionals participessin en l’enquesta de cultura i en els workshops i en l’organització de la Jornada Participativa que es va celebrar al desembre i va reunir més de 200 persones.

PRINCIPALS CANALS DE COMUNICACIÓ NECESSITATS I EXPECTATIVES
Ciutadà / Client
Pacients
Contacte directe (equips assistencials). Atenció al Ciutadà. Enquestes (CatSalut, CHV, Ratenow, materialitat). Suggeriments i queixes. Grups focals. Web corporativa. App mòbil. Suports als centres (pantalles, fulletons, retolació). Xarxes socials (Instagram, LinkedIn, Facebook, Youtube). Premsa. Informació, acolliment, comunicació i tracte contínuum assistencial, experiència, seguretat, accessibilitat, equitat, confiança, salut i qualitat de vida i eficiència i efectivitat.
Reguladors i finançadors (CatSalut / Departament de Salut)
Comunicació directa segons necessitats. Reunions periòdiques per a la contractació anual d’activitat, l’establiment de criteris qualitatius i projectes rellevants. Auditories. Acompliment de contracte d’activitats, pressupost i objectius qualitatius.
Aliances i proveïdors
Universitats i altres institucions de recerca i innovació
Reunions de seguiment dels convenis per a la docència i la recerca. Enquestes (alumnat, docents, materialitat). Estades de formació. Organització de jornades, cursos i sessions clíniques. Comissions assessores. Web corporativa. Bloc i xarxes de Docència. Posar en valor les aportacions del CHV a la societat a nivell de formació / docència, recerca i innovació.
Proveïdors
Reunions amb directius. Acords de contractes i reunions de seguiment. Enquesta de Materialitat. Coresponsabilització, acords estratègics, coneixement, qualitat, innovació, resultats i excel·lència.
Altres institucions sanitàries i socials
Reunions mensuals amb proveïdors d’Atenció Primària, Sociosanitària i Social a través del Comitè Territorial de Salut d’Osona. Reunions segons projectes establerts. Comunicació directa telefònica i per correu-e. Millora dels resultats assistencials, contínuum assistencial, satisfacció dels pacients, famílies/ciutadà.
Persones
Intranet corporativa. Revista en línia i newsletter. Canal intern de Telegram. Plafons i pantalles d'informació. Estalvis de pantalla. Mailing intern. Memòria d’activitat. Grups de treball on i off line. Actes i jornades internes. Bloc i xarxes de Docència. Enquestes (clima, materialitat). Comitès i comissions. Reunions amb comitès d’empresa. Compromís, desenvolupament professional, lideratge, implicació, igualtat, valors, potencial humà i promoció de la salut i seguretat a la feina.
Societat
Web Corporativa, Memòria d’activitat, Xarxes socials (Instagram, LinkedIn, Twitter, Facebook, Youtube). Premsa. Enquestes. Col·laboració amb ONG. Reunions periòdiques i trobada anual amb associacions de malalts i entitats socials. Activitats socials. Campanyes de sensibilització. Xarxes de col·laboració comunitària, programes i comissions territorials. Resultats en salut, efectivitat, compromís social, atenció a necessitats, promoció de la salut i no discriminació.
Propietat
Reunions del Consell de Govern. Web corporativa. Memòria d’activitat. Enquesta de Materialitat. Comunicació directa segons necessitats. Sostenibilitat, finances, ètica i integritat, eficiència, responsabilitat social i del producte, estructura i equipaments.