Consorci Hospitalari de Vic

Informació i tràmits

Tramitació de la baixa d'incapacitat temporal

Els pacients i familiars poden tramitar la baixa per incapacitat temporal (IT) a l'hospital les primeres 72 hores durant el període del seu ingrés. És molt important que es realitzi la tramitació de la baixa mentre el pacient estigui ingressat, ja que un cop el pacient sigui donat d'alta no es podrà realitzar aquest tràmit.

Els pacients susceptibles a tramitar la IT són:


Casuístiques que no s'inclouen:


Què cal fer per tramitar la baixa d’incapacitat temporal a l’Hospital Universitari de Vic?

El pacient o familiars hauran de comunicar al taulell d'Admissions (ubicat a l'entrada principal de la planta 0, Hospital Universitari de Vic) la seva voluntat de tramitació de la IT. Per poder ser àgils en el procés, cal omplir un formulari de tramitació de l'IT. Aquests es podran obtenir:

Posteriorment, caldrà entregar al servei d'Admissions de l'Hospital Universitari de Vic el formulari i es procedirà a tramitar la baixa. Finalment, s'enviarà un SMS al pacient informant de la gestió feta.
 

Com rebré la documentació d’incapacitat temporal a l’Hospital?

El comunicat d'IT el pacient el podrà consultar a través de La Meva Salut o bé si vol que se li imprimeixi també hi ha l'opció. La comunicació entre seguretat social i empreses ara ja es fa de forma automàtica i, per tant, el pacient no cal que presenti la documentació a l'empresa.
 

Quin durada té la baixa per incapacitat temporal?

La durada de la IT serà inicialment de 7 dies i els hospitals seran els responsablesde gestionar el primer comunicat de confirmació de la IT, sempre que se li hagi tramitat la baixa des del mateix hospital. El comunicat de confirmació, es fa de forma automàtica al 7è dia de la data d'inici de la IT i apareix al llistat amb l'estat: confirmació amb una validesa de 14 dies més.
En cas que el pacient volgués l'alta abans ho ha de tramitar amb el seu metge d'atenció primària (CAP).
 

On haig de fer el seguiment de la baixa?

Al CAP amb el metge d'atenció primària.