El model d'atenció integrada d'Osona es projecta al congrés internacional ICIC 2026 de Birmingham
El Servei Territorial de Geriatria i Cures Pal·liatives del CHV i la FHSC participa, del 13 al 15 d'abril, a l'International Conference on Integrated Care (ICIC 2026) a Birmingham.
Aquesta cita és el principal aparador mundial per compartir estratègies d'atenció integrada, i les nostres institucions hi porten els resultats de models que ja s'estan aplicant amb èxit al nostre territori.
Innovació i atenció proactiva en el pacient fràgil
Els nostres professionals hi presenten un total de quatre treballs científics -tres comunicacions orals i un pòster- que se centren en com millorar la qualitat de vida de les persones grans amb necessitats complexes. Entre els estudis destacats, s'exposa la implementació i els resultats d'un model d'atenció personalitzada, integrada i proactiva per a pacients amb fragilitat a Osona i el Lluçanès.
Aquest enfocament busca respondre a les necessitats clíniques i anticipar-s'hi mitjançant el suport digital i el treball conjunt entre diferents nivells assistencials. També s'hi presenten indicadors clau per avaluar els resultats territorials d'aquest tipus d'atenció i una anàlisi sobre quins elements faciliten o dificulten la implantació d'aquests models des de la visió dels professionals.
El valor del treball en xarxa
Bona part de l'activitat que s'explica aquests dies a Birmingham s'emmarca en el Projecte Transformador d'Integració Assistencial, finançat pel Servei Català de la Salut. En aquesta iniciativa, el CHV actua com a entitat executora d'un model que uneix forces amb altres territoris (Alt Empordà, Alt Maresme, Baix Empordà i Selva Marítima) i múltiples institucions com l'Institut Català de la Salut, l'EBA Vic, l'EBA Centelles, la Unió Catalana d'Hospitals i diversos consorcis i fundacions de salut.
Aquesta tasca és fruit d'una col·laboració transversal que implica directament els professionals i les comunitats de pràctica clínica, demostrant que la integració real neix de la unió d'esforços entre institucions i territori.
Professionals que lideren la recerca
Els estudis que es defensen al congrés compten amb l'autoria i la participació de les doctores Clàudia Roca i Matilde Barneto, i el doctor Joan Espaulella, del Servei de Geriatria i Cures Pal·liatives, així com de Marc Ribelles, cap de l'Oficina Tècnica de Projectes del CHV.
Un compromís amb el Pla Estratègic
Aquesta participació internacional és un reflex directe dels reptes del Pla Estratègic 2023-2026 de la institució: una atenció sanitària i social integrada, centrada en el valor per al pacient, impulsada per la innovació i amb vocació de ser motor de salut a Osona.






