L’HUV comparteix la seva experiència en ESR-iGuide en una visita científica internacional
Tamás Kincses, director del Servei de Diagnòstic per la Imatge del Centre Clínic Albert Szent-Györgyi, principal centre hospitalari de Szeged, a Hongria, ens ha visitat per conèixer de prop la nostra experiència en la implantació i l'ús ESR-iGuide, una eina de suport a la decisió clínica que orienta l'elecció de les proves de diagnòstic per la imatge.
La visita ha estat coordinada per la Dra. María José Cortés Rodríguez, líder del projecte ESR-iGuide a l'Hospital Universitari de Vic. Durant la jornada, la Dra. Cortés ha presentat el model de treball desenvolupat al centre, basat en l'ús adequat de les proves d'imatge, la protecció radiològica i la coordinació entre els professionals prescriptors i el Servei de Diagnòstic per la Imatge.
La trobada s'ha emmarcat en el programa de cooperació tècnica de l'Agència Internacional de l'Energia Atòmica (OIEA), centrat en la protecció radiològica en els usos mèdics de les radiacions ionitzants. El programa formatiu inclou conèixer el funcionament dels sistemes de suport a la decisió clínica, les guies de derivació per a proves d'imatge, la integració amb els sistemes d'informació i els criteris d'adequació de les exploracions en entorns clínics complexos.
Durant la visita, Tamás Kincses ha participat en una sessió de treball amb Laura Cepas, d'ESR-iGuide, que ha abordat tant el funcionament de l'eina com l'evolució de la seva aplicació a l'Hospital Universitari de Vic al llarg dels darrers anys. La sessió ha generat un ampli intercanvi de coneixement sobre aspectes com la integració informàtica, l'acceptació de les recomanacions per part dels professionals clínics, les barreres associades als processos de canvi i els aprenentatges derivats de la implantació.
La visita s'ha completat amb un recorregut pel Servei de Diagnòstic per la Imatge. En aquest espai, s'han compartit aspectes relacionats amb l'organització assistencial, l'activitat del servei i la importància que les sol·licituds de proves continguin la informació clínica necessària perquè els especialistes puguin indicar o validar l'exploració més adequada per a cada pacient.
L'intercanvi ha servit per mostrar el recorregut de l'Hospital Universitari de Vic en la implantació ESR-iGuide i compartir l'experiència acumulada en l'ús d'eines de suport a la decisió clínica.






