Consorci Hospitalari de Vic

Anar a Urgències

|Text alternatiu|

On vaig si necessito atenció urgent?

Urgències greus, a l'Hospital

A l'Hospital Universitari de Vic s’hi atenen les urgències greus i emergències de salut de tota la comarca, 24 hores del dia els 365 dies de l'any. Davant una emergència truqueu al 112 i, en cas de dubte o si no podeu acudir a l’Hospital pels vostres mitjans, contacteu amb el 061 /Salut Respon.

Urgències lleus, a l'Atenció Primària

En horari diürn de dilluns a divendres, adreceu-vos al vostre Centre d'Atenció Primària.

En nits i caps de setmana, al CAP Vic Nord (plaça de la Divina Pastora 6, Vic) s'ofereix l'atenció continuada d'urgències d'Atenció Primària per a tot Osona.

Per resoldre problemes i dubtes de salut de manera no presencial o realitzar tràmits administratius, truqueu al 061 /Salut Respon. En aquest telèfon, personal especialitzat us assessorarà sobre què heu de fer en cada situació i, si cal, us adreçarà al centre més convenient o enviaran assistència a domicili o una ambulància.

Com arribar i aparcament

Consulteu aquí com arribar a l’Hospital Universitari de Vic.

Si veniu amb cotxe, podeu acostar-vos fins a la porta d'entrada d’Urgències. Tan bon punt el pacient hagi entrat, haureu de retirar vehicle per deixar pas a altres urgències. Si heu aparcat al pàrquing de l'Hospital, pagareu un màxim de dues hores durant el primer dia. En cas de sobrepassar aquest temps, adreceu-vos al taulell de recepció d'Urgències, on us faran un justificant que haureu de lliurar al control de sortida de l'aparcament.

Un cop a Urgències...

En arribar, adreceu-vos al taulell de recepció. És imprescindible que porteu la targeta sanitària per identificar-vos com a usuari del Servei Català de la Salut. En cas contrari, i si no hi ha un tercer responsable de l'assistència (mútua, asseguradora de trànsit o altra cobertura contractada), haurem de cobrar-vos el servei.

Sempre que sigui possible, porteu els informes mèdics i la medicació que preneu.

Un cop a la sala d’espera us cridaran per passar a Triatge, on un professional sanitari valorarà el tipus i l'abast de la urgència. Tant a les pantalles com a través de l’aplicació mòbil del CHV podeu consultar el temps previst d’espera: recordeu que els pacients sempre sou atesos per ordre de gravetat, no d'arribada, i que l’espera pot variar en funció del volum de pacients però també del perfil d’especialista que us hagi d’atendre.

Acompanyants i informació

L'accés d'acompanyants està limitat a un sol acompanyant per pacient. Caldrà que l’acompanyant vagi identificat amb l'etiqueta que us facilitarem. Aquesta normativa pot variar en situacions especials, d’acord amb el que us indiqui l’equip d’Urgències.

Podreu saber en tot moment la situació del pacient mitjançant l'aplicació mòbil del CHV i el codi específic que us facilitaran al taulell d'informació d'Urgències. Aquest codi l’haureu d’introduir a l’apartat “Situació Pacient a Urgències” per conèixer en quin moment del procés assistencial es troba.

Consulteu com utilitzar l’APP per seguir la situació d’un pacient a Urgències

Per contactar amb el Servei d'Urgències de l’Hospital Universitari de Vic, truqueu al 93 889 11 99

Coneixeu com funciona el Servei d’Urgències i el nostre equip de professionals