Plans de millora

El diàleg amb els usuaris i l'anàlisi de la seva opinió, expressada a través d'enquestes, grups focals i suggeriments, ens permet identificar els aspectes que ens poden ajudar a millorar: les llistes d'espera, el confort, l'accessibilitat (disminució de barreres arquitectòniques), la comunicació amb els usuaris, el tracte i suport emocional o la no discriminació. Algunes de les accions de millora d’aquest any han estat:

  • Incorporació de 14 aparells de filtratge d'aire per reduir el risc de contagi i millorar la qualitat de l'aire en diferents espais.
  • Consells nutricionals en vídeo per als pacients d'hemodiàlisi amb l'objectiu de reduir el risc de descompensacions i ajudar-los a estar en les millors condicions per a un transplantament.
  • Nova sala d'ecografies de l'Hospital Universitari de Vic per donar assistència immediata als pacients d'Urgències, Hospitalització i Intervencionisme, fet que permetrà agilitzar aquelles proves i tècniques que cal realitzar de forma urgent. 
  • Els pacients amb malalties de l'esquena rebran una atenció integral i més ràpida a través de la nova Unitat Funcional de Raquis d'Osona del Consorci Hospitalari de Vic. La valoració precoç, el seguiment per part d'especialistes de diferents disciplines i una estreta coordinació entre l'hospital i l'Atenció Primària són les claus del nou model. 
  • Boris 45 Restauració per a Col·lectivitats', l'empresa que gestiona els serveis de cuina i restauració del CHV, ha tornat a introduir la preparació del menjar a les pròpies cuines dels centres.
  • El servei de cafeteria i menjador ofereix una dieta mediterrània i saludable a través del programa 'Aquí Sí: Fruita i salut', s'incentiva el consum de fruita fresca.
  • Nous consultoris d'Otorrinolaringologia a la planta baixa de l'edifici C de la Clínica de Vic per un servei en creixement amb una mitjana setmanal de 300 visites.
  • Incorporació a l'HUV d'un innovador sistema per validar la medicació que reben els pacients amb càncer. Es tracta d'uns dispositius mòbils especials per a hospitals que incorporen el programari Alexia Clinic.
  • Ampliació de la Unitat d'Intervencionisme amb un cinquè box d'exploració més gran i equipat. 
  • Renovació tecnològica a Anatomia Patològica i incorporació d'una tècnica més precisa en el diagnòstic de tumors. 
  • Som el primer centre sanitari de la Catalunya Central que pot fer proves d'AngioTac coronari. És un sistema de diagnòstic que permet veure l'anatomia coronària de forma tridimensional.
  • Avancem en tècniques biològiques per al diagnòstic molecular de les malalties. La incorporació de nous aparells per a la realització de proves PCR i citologies líquides facilita al CHV el creixement en el camp de la Biologia Molecular.
  • Adequació de la sala d'autòpsies
  • La Unitat Terapèutica del Dolor rep l'acreditació estatal de nivell 2. 
  • Treballs de construcció del nou heliport de l'Hospital Universitari de Vic per millorar l'espai adequar-lo perquè pugui acollir vols nocturns. 
  • Incorporació d’una nova funcionalitat a l'aplicació mòbil del CHV que permet als acompanyants saber, en tot moment, quina és la situació del seu familiar mentre està sent atès a les Urgències de l'Hospital Universitari de Vic. 

Puntualitat a Consultes Externes

El compliment de l’horari en l'atenció és un indicador de l'experiència del pacient a les àrees ambulatòries. Des de l'inici de la pandèmia hem potenciat l'atenció no presencial: telefònica, VideoConsulta, eConsulta, etc. la qual queda exclosa de l'anàlisi. A partir d'aquest anàlisi, es duen a terme diferents accions de millora:

  • Definir les agendes de les unitat de programació que inclouen el temps de dedicació, el nombre màxim de visites els procediments o les visites d'urgència, entre d’altres. 
  • Resoldre incidències que impedeixin el compiment horari: baixes, urgències, retards...
  • Aplicar i controlar el compliment horari per part dels professionals dels serveis. 
Compliment horari a Consultes 2018 2019 2020 2021
Pacients atesos en un temps d'espera inferior a 15 minuts 63,76% 67,23% 71,28% 71,98%