Satisfacció dels pacients

Amb l'objectiu d'avançar cap a una gestió centrada en els pacients, procurant-los la millor atenció en el dia a dia i en qualsevol decisió que els afecti, des de la Unitat d'Atenció al Ciutadà s'analitzen les enquestes de satisfacció del CatSalut i es porten a terme diferents actuacions per conèixer el grau de satisfacció de pacients i familiars. La seva expertesa és un valor que hem d'utilitzar i aprofitar.

Actuacions per detectar la satisfacció

  • ENQUESTES DEL CATSALUT
  • Embaràs, part i puerperi
    Percepció global del servei rebut: 8,25 / 10
    Tornaria a utilitzar els serveis: 83,8%
  • Consulta ambulatòria de salut mental – Adults
    Percepció global del servei rebut: 8,32 / 10
    Tornaria a utilitzar els serveis: 86,1%
  • Urgències
    Percepció global del servei rebut: 7,30 / 10
    Tornaria a utilitzar els serveis: 78,8%
  • CSS Hospital St. Jaume de Manlleu
    Percepció global del servei rebut: 9,02 / 10
    Tornaria a utilitzar els serveis: 97%
  • Hospitalització
    Percepció global del servei rebut: 8,11 / 10
    Tornaria a utilitzar els serveis: 84,1%
  • ENQUESTES DEL CHV
    Valoració de l’assistència
  • Hospitalització no pública
    Nivell de satisfacció global: 8,85 / 10
    Tornaria a utilitzar els serveis: 96,6%
  • Hospitalització domiciliària
    Nivell de satisfacció global: 8,93 / 10
    Utilitzaria de nou l'HD: 100%
  • Rapid recovery en pròtesi de genoll
    Nivell de satisfacció global: 8,5 / 10
    Es tornaria a operar amb el mateix procediment: 74,4%
  • Centre de dia Josep Roqué i Castell
    Nivell de satisfacció global: 9 / 10
    Recomanaria el centre de dia: 9 / 10
  • ENQUESTES DEL CHV
    Valoració d'aspectes no assistencials
  • Valoració de l'hoteleria
    Satisfacció amb el servei de cuina
    HUV: 63,4%  HSJM: 64,5%
  • Valoració de nous espais
    Remodelació espai de Direcció de l’HUV: 8 / 10
    Espai de programació de Clínica de Vic: 6,50 / 10
  • Valoració dels professionals en formació
    Satisfacció dels residents amb la formació: 3 / 4
    Recomanarien aquest centre per a la formació: 55,90%

Aprofundint en l'experiència dels pacients

El 2016, hem organitzat grups focals i entrevistes en profunditat amb usuaris i familiars de la Residència Aura de Manlleu. Els aspectes essencials de millora que han sorgit fan referència a:

  • La participació en les decisions d'allò que els afecta directament.
  • La qualitat de les relacions amb els professionals i amb els altres residents.
  • El suport emocional, l'empatia i el respecte, amb especial èmfasi en el reconeixement individual i en què es tinguin en compte els aspectes emocionals i el reforçament de l'autoestima.
  • Atenció a les necessitats físiques i ambientals.

Centrats en la persona

El model de cures del CHV s’orienta a l'atenció centrada en la persona: partint dels seus desitjos i necessitats i, sobretot, respectant els seus drets i preferències, la persona se situa al centre de tota la intervenció. Així, promovem principis fonamentals com l'accessibilitat, tenir en compte les preferències del pacient, la coordinació en l'atenció, la informació i l'educació, el suport emocional, la participació de l'entorn, el confort i la garantia de la continuïtat d'atenció. Tot, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones que necessiten cures.